mandag den 4. november 2013



Fællesskab- Lære at fællesskab kan være sjovt:

For at fællesskabet skal fungere, er det vigtig at sammenspilsprocessen er der.  I dette eksempel er det samspilsprocessen mellen individet (den enkelte elev) og omverdenen( klassen) der er vigtig. Det er vigtigt at aktiviteten ikke påvirker læringen, men også er en del af situationen. (Illeris, K. 2006c).

Identitet- Lære egen og andres grænser:

Via der sker et sammenspil, vil det give eleverne støre viden om de enkelte individer, altså de andre elever.

Mening -  Lære at lege uden for situationen:

Lære social situeret læring, det vil sige at de eleverne lære i vennekuffert, altså at de lege eller relation de har opbygget, tager de med sig uden for vennekufferten. (Illeris, K. 2006b).

Praksis - Situeret læring

Målet med vennekufferten i praksis, er at læreren indgår i den målrettede aktivt, så der skabes et praksis fællesskab.

Jo mere aktiv man er, jo mere engageret man er jo støre er chancen for at man lære noget væsenligt og man lære det på den måde man husker det.

Learning by Dewey :)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar